Nierdonor

Nierdonatie-pooster...... Dit was vanmorgen gelijk het eerste wat ik las op de Facebook groep waar we lid van zijn. Nog geen half uur later loop ik langs het bus hokje en zie daar de enorm grote flyer. Als moeder van een nier-patiƫntje is dat best wel indrukwekkend en er ging van alles door me heen. Toen vijf maanden geleden onze wereld instorten en we te horen kregen dat ons wonder zijn nieren niet meer werkte hebben we het vaak over nier-donatie gehad. Of we dat wilde, hoe we er over dachten en wie dan als eerst zich zou opstellen om onze zoon te redden. Want hoe je het ook wend of keert je kan niet zonder nieren. Bij het zien van de enorme flyer kwam dit alles weer even opnieuw boven. Heb enorme respect voor mensen die hun nier doneren, in mijn ogen een soort superman/wonderwoman want je red iemand zijn leven. Op de vraag of ik zou doneren? JA maar wel aan me eigen kind. We hebben gezien wat het deed toen zijn nieren het niet meer deden en als dat in de toekomst weer gebeurt (75% kans) en hij heeft toch een nier nodig wil ik die mogelijk hebben hem die te kunnen geven als ik een match ben. Ik gun iedereen die zit te wachten op een nier een donor maar omdat voor ons de toekomst te onzeker is durf ik dat niet aan. Ik hoop dat met deze flyer actie en het naar buiten brengen de stichting vele donoren zal ontvangen en er veel levens kan worden gered.

Hopelijk kunnen wij dat zelfde doen in tijd van nood aan onze kinderen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Nierziekte - Nefrotisch Syndroom

Laatste opties

Voor de camera en in de krant