Eerste stick moment

Sticken? Het voelde als een scheikunde project die ik moest gaan maken. Met me gaasjes (voor in z'n luier) en me stick gereed stond ik daar in de keuken met de handleiding van de sticks. Het is net een zwangerschap test maar dan even anders. Althans zo voelde het. Gaasjes voorzichtig uitwringen en urine opvangen, stick er in dippen en dan 60 seconde wachten. Er gebeurde weinig. Zou ik het goed doen? Deed ik soms wat fout? Moest hij niks anders aangeven? Voor de zekerheid probeerde ik een 2de stick en ook deze kleurde geel. Negatief! Dat betekend geen eiwitten in z'n urine. Even flink moeten zuchten van opluchting en half verbaast. Goed nieuws. Vandaag eerste overslag dag van z'n Prednisolon. Morgen weer een dosis. Maar dit was voor nu goed nieuws.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Nierziekte - Nefrotisch Syndroom

Laatste opties

Voor de camera en in de krant