Ernstig RS-virus


We hadden 10 heerlijke kraamdagen er op zitten toen ons mannetje verkouden leek te worden. Hij nieste veel, hoesten en begon slecht te drinken. Alsof het steeds meer moeite koste om te drinken. We zijn dan ook gelijk naar de huisarts gegaan omdat we het niet vertrouwde. Hij zag blauw en werd sloom. Helaas wees de huisarts ons de deur. Maar de volgende ochtend stond ik weer op de stoep. En weer was ik de overbezorgde moeder, maar ik hield vol. Op dag 14 (14 dagen oud) was ik zo boos en kwaad dat ik dwong dat we werden gezien door een kinderarts. De huisarts schrok van ons mannetje die blauw en levenloos in mijn armen lag. Hij ademde bijna niet meer. Nog geen 2 uur later werd hij opgenomen in het ziekenhuis. Binnen no-time stond het mini kamertje vol met artsen in witte jassen en lag mijn pasgeboren baby in een ziekenhuiswiegje. De stickertjes, plakkertjes, draadjes en naalden werden met spoed binnen gebracht en op zijn kleine levenloze lijfje geplakt. Hij werd beademt en kreeg daarna een zuurstofslang op z'n neusje. Er werden foto's gemaakt van zijn longen, slijmtest en bloedtesten.  Pas toen iedereen weg liep kwam het besef wat er gebeurt was en raasden de tranen over me wangen. De artsen kwamen terug met de uitslag. Het was kantje boord en had ernstige RS-virus. Er volgde 10 zware dagen ziekenhuisopname. We waren hem bijna kwijt geweest. Zijn longetjes waren aangetast maar met een goede pufmedicatie kwam hij er bovenop. Hoeveel engeltjes zou ons wondertje gehad hebben om zoveel geluk te hebben gehad. We moesten de eerste tijd erg voorzichtig doen buiten maar we zagen hem steeds verder beter worden. Al snel volgde z'n eerste lachje.


   

Reacties

Populaire posts van deze blog

Nierziekte - Nefrotisch Syndroom

Laatste opties

Voor de camera en in de krant